وبگاه رسمی دکتر علی توسلی

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران استان خوزستان

وبگاه رسمی دکتر علی توسلی

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران استان خوزستان



رئیس کانون سردفتران و دفتریاران خوزستان:

***سران دفاتر همکاران سه قوه هستند***



✅خوزستان یکی از استان های با سابقه ثبتی بالا در طول یک قرن عمر ثبتی است که باید این سابقه ثبتی را مدیون سرمایه گذاری های بالا در بخش املاک کشور بدانیم. املاکی که در شرکت های دولتی و خصوصی از جمله شرکت نفت و صنایع مادر نیشکر مستقر و حاکم است زمینه مناسب و مساعدی را برای سرمایه گذاری فراهم کرده است. در استان خوزستان 320 سردفتر اسناد رسمی، حدود 120 سردفتر ازدواج، حدود 24 دفتر طلاق و 21 اداره ثبت در استان خوزستان در حال انجام خدمات ثبتی به جامعه ثبتی استان خوزستان هستند.


 


✅همانگونه که رئیس کانون سردفتران و دفتریاران استان خوزستان ،علی توسلی می گوید؛ این سرزمین به دلیل وجود دشت های اهواز، دزفول، اندیمشک، شوش، آبادادن، شادگان، خرمشهر، هویزه باغملک، ایذه قلعه تل، رامهرمز، رامشیر و غیره تحت پوشش اصلاحات ارضی قرار گرفت و در سال های 1340 تا 1342 برای کلیه اراضی از طریق اصلاحات ارضی، اسناد زراعی صادر شد.


✅علی توسلی با بیان اینکه جاذبه ثبتی در خوزستان بالا است، تاکید می کند: به دلیل نرخ و تعرفه بالای زمین در استان خوزستان، اراضی در این منطقه یک کالای تجاری و سرمایه گذاری محسوب می شود بنابراین طبق مواد 147 و 148 اصلاحی قانون ثبت و قانون تعیین تکلیف، آمار تقاضای ثبتی و سندرسمی بالاست و این نشان می دهد که پدیده ثبت در استان خوزستان پدیده پر رونقی است.


 


◀️◀️◀️ سران دفاتر همکار قوای سه گانه▶️▶️▶️



✅علی توسلی، با اعتقاد به اینکه سران دفاتر همکار سه قوه کشور است، می افزاید: دفتر اسناد رسمی کارگاه تولید سندرسمی است و سندرسمی دلیل اثبات دعاوی و ابزار صدورحکم برای محاکم و قوه قضاییه است، بنابراین با توجه به اینکه طبق اصل 156 یکی از رسالت های قوه قضاییه، پیشگیری از جرم است، سردفتر با تولید سند رسمی از جرائم نوشته بستری که در محیط کاغذ و نوشته صورت می گیرد، جلوگیری می کند.

 


✅وی با اشاره به اینکه سردفتر با تولید سندرسمی به قضا زدایی می پردازد، ادامه می دهد: به عقیده رئیس محترم قوه قضاییه، سردفتر با نوشتن سند قاعده فراغ از دادرسی را برای قاضی فراهم می کند، زیرا با تولید سند رسمی و ثبت رسمی عقود و معاملات و قراردادها جرمی تولید نمی شود که قاضی به آن رسیدگی کند و از حجم بی مورد اشتغال دستگاه عدالت کیفری کاسته می شود.




✅به اعتقاد توسلی، سران دفاتر اسناد رسمی از باب نهاد پیشگیری اجتماعی و از باب تولید دلیل اثباتی همکار قوه قضاییه محسوب می شوند، ضمن اینکه ابلاغ سردفتر و رسیدگی به جرم سردفتر توسط قوه قضاییه صورت می گیرد.



✅رئیس کانون سردفتران و دفتریاران استان خوزستان در مرحله دوم به همکار بودن با قوه مجریه اشاره می کند و می افزاید: قوه مجریه در گام نخست خود که تهیه و تامین بودجه مالی مملکت است تلاش می کند. دفاتر اسناد رسمی نیز با تولید بودجه و سرمایه، به صندوق بودجه دولت کمک می کنند و با اخذ مالیات عوارض حق الثبت صندوق بودجه مملکت را پر می کند.


 

✅توسلی با بیان اینکه در گام دوم نیز همکار قوه مجریه هستیم ادامه می دهد: بخش دوم کار قوه مجریه تصدی امور اجرایی کشور است و سردفتر نیز به عنوان بخش خصوصی و نیمه خصوصی در باب ارائه خدمات حقوقی و ثبتی برای جامعه پیشتاز است و تولی گری امور اجرایی کشور را مثل قوه مجریه بر عهده دارد. نهاد سردفتری در بخش اجرایی با تنظیم سند؛ نظم حقوقی، انجام معاملات، تنظیم قراردادها در جامعه نقش اجرایی و تولی امور اجرایی کشور را برعهده دارد.


 

✅وی سردفتران را همکاران قوه مقننه می داند و تاکید می کند: همانگونه که مهمترین رسالت قوه مقننه تولید قانون است، یکی از وظایف کانون سردفتران نیز ارائه آرای مشورتی، تهیه آرای وحدت رویه و دادن نظرات کارشناسی و فنی است که به منزله لوایحی برای کمیسیون حقوقی مجلس است که نیازی به کار کارشناسی ندارد و چه بسا نظرات و آرای مشورتی مستقیما به کمیسیون حقوقی مجلس می رود و با مطرح شدن در صحن پارلمان به عنوان قانون به تایید نمایندگان می رسد.


 


✅رئیس کانون سردفتران و دفتریاران خوزستان به قضازدایی در استان اشاره می کند و می افزاید: طبق فرمایش معاونت محترم دادگستری استان خوزستان در مراسم افتتاحیه کانون، آمار جرائم ثبتی و جرائم نرم، نسبت به جرائم خشن کمتر است. جرائم نرم مثل کلاهبرداری و جعل به مدد فراورده های ثبتی استان خوزستان کاهش چشمگیری داشته و این به خودی خود به معنای قضازدایی در حوزه ثبت است.


 

✅توسلی درخصوص اسناد دست نویس در استان خوزستان می گوید: این استان با دارا بودن 21 شهرستان و یک مرکز و حدود 7 میلیون جمعیت، به اندازه یک قسمت از شهر تهران مشاور املاک ندارد و این نشان از استقبال مردم به سند رسمی دارد. تا قبل از اجرای قانون اصلاحی مواد 147 و 148 و قانون تعیین تکلیف، مردم به قولنامه های عادی پناه ...

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی